Bag om vores logo
Fra idé til endeligt design
Helt fra før grundlægningen af fribørnehuset var logoet i tankerne. Fra første bestyrelsesmøde stod det klart at vi var nød til at tænke anderledes og skabe et helt nyt brand for børnehuset i vorupør. De første skitser blev løst tegnet på papir med kuglepen til et bestyrelsesmøde og senere sendt til mig.
Det var en lang process at beslutte hvordan logoet skulle ende med at se ud. Med min stærke holdning og en hel bestyrelses mening kan det være svært at blive enige om alle detaljer, men det lykkedes. I løbet af beslutningsprocessen tror jeg vi nåede op på ca. 32 forslag på uddseende af logoet. Hver enkelt design var ikke voldsomt forskellige med alligevel var de hver i sær helt specielle.
Som ugerne gik kom der flere og flere elementer til, fordi vi ønskede et logo der spændte vidt og repræsenterede alle de parametere vi finder i Thy og i vores flotte natur.
Hele logoet er bygget op om det gamle VØ logo som for nyeligt blev genbrugt i forbindelse med opstarten af den lokale virksomhed VØ Surf Shop. De sorte fugle i logoet stammer fra Nationalpark Thy og de blå bølger kommer fra konceptet ''Cold Hawaii''.